Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja Vierailija La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

» Tervetuloa, Tiinuska!
kirjoittaja Feeniks To Huhti 03, 2014 3:14 pm

» Jes pääsin tänne
kirjoittaja Viivi To Huhti 03, 2014 12:50 pm

» Raamattutunnit PalTalkissa.
kirjoittaja Juniper La Tammi 04, 2014 8:43 pm

» "Lisää tapahtuma"
kirjoittaja Juniper Su Joulu 08, 2013 3:34 pm

» Kokeilen kalenteria
kirjoittaja Juniper Su Joulu 08, 2013 3:33 pm

» Tuomarien kirja 12: 4-6
kirjoittaja sinituuli1 La Joulu 07, 2013 6:28 pm

Galleria

Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit Digg  Sosiaaliset kirjanmerkit Delicious  Sosiaaliset kirjanmerkit Reddit  Sosiaaliset kirjanmerkit Stumbleupon  Sosiaaliset kirjanmerkit Slashdot  Sosiaaliset kirjanmerkit Yahoo  Sosiaaliset kirjanmerkit Google  Sosiaaliset kirjanmerkit Blinklist  Sosiaaliset kirjanmerkit Blogmarks  Sosiaaliset kirjanmerkit Technorati  

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

Raamatuntutkistelu Kauppaneliöllä 19.02.2011

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Viesti  Veli Matti lähetetty Pe Helmi 18, 2011 5:53 pm

Veli Matti Miettinen

Sinnikkyys!

”Jumala on turvamme ja linnamme, auttajamme hädän hetkellä. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyy, vaikka vuoret vaipuvat merten syvyyksiin. Meret pauhaavat ja kuohuvat, vuoret vapisevat Jumalan suuruuden edessä.” (Ps. 46:2-4).

Tänään on siis Raamatun tutkistelumme aiheena sinnikkyys.
Millainen ominaisuus sinnikkyys mielestäsi on? Kuinka kuvailisit sitä omin sanoin?

Täällä tutkisteluvihkossamme sinnikkyyttä kuvataan seuraavasti:
Sinnikkyys on sitä, että kohdadessaan vaikeuksia, traumoja, murhenäytelmiä, uhkia tai äärimmäistä stessiä ihminen ”ponnahtaa takaisin” eli toipuu ilman, että kokemus on vaikuttanut liian kielteisesti. Tämä ajatus on saanut lisääntyvää huomiota osakseen, koska vaikeuksia kohdatessa on hyödyllistä olla sinnikäs ja joustava. Kaikkihan kokevat ankaraa stressiä aiheuttavia asioita tavalla tai toisella. Kysymys kuuluukin, miten voimme saada sinnikkyyttä selvitä tapahtumista ilman, että murrumme henkisesti.

1960-luvulla Victor ja Milder Goertzel kirjoittivat kirjan Credles of Eminence, jossa esitettiin elämänkerralliset analyysit yli 700 henkilöstä, jotka olivat kokeneet lapsuudessaan suuria vastoinkäymisiä (rikkinäisiä koteja, talousvaikeuksia, fyysisiä ja psygologisia vammoja jne.), mutta silti saavuttaneet suurta menestystä

Myös Raamattu kertoo henkilöistä, joilla oli vastoinkäymisiä, mutta jotka Jumalan armon avulla pääsivät jälleen jaloilleen ja voittivat vaikeutensa. Vaikeista olosuhteista ja luonteenvirheistäkin huolimatta Jumala pystyi käyttämään heitä, koska he jatkoivat sinnikkäästi eteenpäin epäedullisissakin olosuhteissa.

Onko sinulle omia kokemuksia tällaisesta? Kuinka olet selviytynyt elämäsi pulmista ja taisteluista? Onko mahdollisesti joskus välillä tappiomieliala päässyt vallalle?

Minulla on useita kokemuksia tältä alueelta. Esimerkiksi voisin ottaa tässä seuraavaa: 12.09. tänä vuonna aloin pelata netistä löytynyttä Raamattupeliä. Siinä kysellään Raamattutietoutta. 20 kysymystä ja niihin jokaiseen on esitetty 4 eri vaihtoehtoa. Näistä neljästä pitäisi valita mahdollisimman nopeasti oikea vastaus. Mitä nopeammin vastaa oikein jokaiseen kysymykseen, sitä paremman lopputuloksen saa.

Joskus olen saattanut pelata sitä jo jonkin aikaa ja ei ole mitään erityisen hyvää tulosta tullut. Mutta kun olen sinnikkäästi vaan jatkanut ja yrittänyt aina uudelleen ja uudelleen se on palkittu. Parhaimmat tulokseni olenkin saanut juuri sellaisessa tilanteessa kun olen jo ajatellut lopettaa ja luovuttaa. Mutta kun jostain syystä olen kuitenkin sinnikkäästi vaan jatkanut se on aina palkittu ja hyvä tulos siis tullut silloin, kun en sitä enää lainkaan odottanut.

Jospa olisimme yhtä sinnikkäitä hengellisessä taistelussamme elämän kilparadalla. Ettemme antaisi niin kovin helposti periksi kun ongelmat vuorten korkuisina kasaantuvat päällemme.

Sitten täällä onkin esimerkkinä Raamatusta kerrottu Jobin kestävyydestä hänen katastrofiensa keskellä.

Luetaanpa tämä teksti, Jaak. 5:10,11.
"Ottakaa veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä. Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen."

Tässä tulee taas selkeästi esille se millainen on Jumalan luonne: Hän on laupias ja armahtavainen. Hänen luokseen voi tulla varmana siitä ettei tule väärinymmärretyksi tai hylätyksi. Hän on itse luvannut: "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Joh. 6:37.

Täällä tutkisteluvihkossa kerrotaan eräästä naisesta, joka kävi terapiassa toipuakseen vakavasta kriisistä. Hän kertoi ystävilleen, että eräs terapeutin esittämistä ajatuksista oli hänelle avain toipumiseen. "Eniten häntä auttoi se, että terapeutti vakuutti yhä uudelleen, että tuskalliset olosuhteeni muuttuisivat lopulta. 'Tilanne vaikuttaa nyt synkältä ja näyttää jatkuvan loputtomiin, mutta se ei enää kauan jatku', hän sanoi. Tuo ajatus antoi minulle sitkeyttä'. Toisin sanoen terapeutti piti yllä toivoa.

Jobin tarina on suuremmoinen esimerkki kestävyydestä. Hän ei ymmärtänyt syytä kärsimykseensä, hän ei saanut tukea vaimoltaan, hän menetti omaisuutensa ja lapsensa ja sitten hän sai kauhistuttavan taudin. Silti kaiken sen keskellä hän säilytti uskonsa ja kesti murhenäytelmän loppuun saakka.

Mistä toivosta Job piti kiinni? Luetaan Job. 19: 25. "Mutta minä tiedän Lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sitten kuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet - eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni."

Näin se on meidänkin kohdallamme. Se mitä meille tässä ajassa tapahtuu ei ole kaikkein tärkeintä. Tärkeintä on riippua kiinni Kristuksessa, joka on meidänkin ainoa toivomme. Kun kaikki tämän ajan taistelut ovat lopullisesti päättyneet ja saammme katsella Vapahtajaamme kasvoista kasvoihin olemme täysin tyytyväisiä ja onnellisia. Silloin emme enää muistele tämän ajan ahdistuksia, kun hän pyyhkii viimeisenkin kyyneleemme, joka poskiltamme vuotaa. Silloin ymmärrämme, että kaikki ne raskaimmatkin elämän kokemuksemme ovat olleet meidän ikuiseksi parhaaksemme.

Katsotaan sitten hieman Joosefin kokemusta. Millaisiin kokemuksiin hän joutui elämässään jo nuorena? Kerrotko omin sanoin?

Miten pahat tilanteet voivat kääntyä hyviksi? Luetaan seuraavat raamatun kohdat:

Room. 5:3-5
2. Kor. 1:3,4
2.Kor. 1:8,9
2. Tim. 1:11,12

Jumala ei halua meidän kärsivän tarpeettomasti. Jeesuksen meille valmistamassa ympäristössä taivaassa ei ole kyyneleitä eikä kipua. Nyt kipu on kuitenkin tie oppimiseen. Luonteen kehitys, empatia, nöyryys, opetuslapseus, hyvän ja pahan erottaminen ovat joitakin niistä läksyistä, jotka voimme oppia.

Oletko koskaan kokenut jotain kauheaa, josta lopulta seurasi jotakin hyvää? Miten se on auttanut luottamaan Herraan kaikissa vastoinkäymisissä?

Sitten jotain Noomista. Millaisia onnettomuuksia Noomi koki? Luetaan Ruut 1 luvusta.
Mikä oli Noomin elämän käännekohta? Miten Jumala korvasi Noomin kärsimät vastoinkäymiset? Ruut 1:16-18, 4:13-18.

16 Mutta Ruut vastasi: "Älä vaadi minua jättämään sinua ja kääntymään takaisin, pois sinun tyköäsi. Sillä mihin sinä menet, sinne minäkin menen, ja mihin sinä jäät, sinne minäkin jään; sinun kansasi on minun kansani, sinun Jumalasi on minun Jumalani.

17 Missä sinä kuolet, siellä minäkin tahdon kuolla ja sinne tulla haudatuksi. Herra rangaiskoon minua nyt ja vasta, jos muu kuin kuolema erottaa meidät."
18 Kun Noomi näki, että hän oli lujasti päättänyt seurata häntä, ei hän enää puhunut siitä hänen kanssansa.

13 Niin Booas otti Ruutin, ja tämä tuli hänen vaimokseen. Ja hän yhtyi häneen; ja Herra antoi hänen tulla raskaaksi, ja hän synnytti pojan.
14 Silloin vaimot sanoivat Noomille: "Kiitetty olkoon Herra, joka tänä päivänä salli sinun saada sukulunastajan. Hänen nimensä tulee kuuluisaksi Israelissa.

15 Hän on virvoittava sinua, ja hänestä on tuleva sinun vanhuutesi tuki, sillä miniäsi, joka rakastaa sinua, on hänet synnyttänyt, hän, joka on sinulle parempi kuin seitsemän poikaa."
16 Niin Noomi otti lapsen, pani sen helmaansa ja rupesi sen hoitajaksi.

17 Ja naapurivaimot antoivat lapselle nimen, sanoen: "Noomille on syntynyt poika". Ja he panivat hänen nimekseen Oobed. Hänestä tuli Iisain, Daavidin isän, isä.

Joskus tarvitsemme Jumalan avun lisäksi inhimillistäkin apua. Milloin viimeksi tarvitsit jonkun apua? Mitä kokemus sinulle antoi?

Sitten Esterin stressaavista päivistä jotakin. Est. 2:6,7; 2:10; 2:21,22; 4:4-17; 7:3,4; 8:3

6 Hänet oli viety Jerusalemista pakkosiirtolaisuuteen niiden pakkosiirtolaisten joukossa, jotka vietiin samalla kuin Jekonja, Juudan kuningas, jonka Nebukadnessar, Baabelin kuningas, vei pakkosiirtolaisuuteen.
7 Hän oli setänsä tyttären Hadassan, se on Esterin, kasvatusisä, sillä tämä oli isätön ja äiditön. Tyttö oli vartaloltaan kaunis ja näöltään ihana, ja hänen isänsä ja äitinsä kuoltua oli Mordokai ottanut hänet tyttäreksensä.
10 Ester ei ilmaissut kansaansa eikä syntyperäänsä, sillä Mordokai oli häntä kieltänyt sitä ilmaisemasta.

21 niin siihen aikaan, Mordokain istuskellessa kuninkaan portissa, Bigtan ja Teres, kaksi kuninkaan hoviherraa, ovenvartijoita, suuttuivat ja etsivät tilaisuutta käydäkseen käsiksi kuningas Ahasverokseen.
22 Mutta se tuli Mordokain tietoon, ja hän ilmaisi sen kuningatar Esterille, ja Ester sanoi sen Mordokain nimessä kuninkaalle.

4 Kun Esterin palvelijattaret ja hänen hoviherransa tulivat ja kertoivat hänelle tämän, joutui kuningatar suureen tuskaan, ja hän lähetti vaatteita, että Mordokai puettaisiin niihin ja että hän riisuisi säkin yltään, mutta hän ei ottanut niitä vastaan.
5 Niin Ester kutsui Hatakin, joka oli kuninkaan hoviherroja ja jonka tämä oli asettanut häntä palvelemaan, ja käski hänet Mordokain luo, saadakseen tietää, mitä ja mistä syystä tämä kaikki oli.

6 Niin Hatak meni Mordokain luo kaupungin torille, joka on kuninkaan portin edustalla,
7 ja Mordokai ilmoitti hänelle kaikki, mitä hänelle oli tapahtunut, ja myös tarkalleen, kuinka paljon hopeata Haaman oli luvannut punnita kuninkaan aarrekammioihin juutalaisten tuhoamisesta.

8 Myös jäljennöksen sen lain sanamuodosta, joka Suusanissa oli annettu heidän hävittämisekseen, hän antoi hänelle, että hän näyttäisi sen Esterille ja ilmoittaisi tälle asian sekä velvoittaisi häntä menemään kuninkaan luo anomaan armoa ja rukoilemaan häntä kansansa puolesta. 9 Niin Hatak meni ja kertoi Esterille Mordokain sanat.

10 Mutta Ester puhui Hatakille ja käski hänen sanoa Mordokaille:
11 "Kaikki kuninkaan palvelijat ja kuninkaan maakuntien kansa tietävät, että kuka ikinä, mies tai nainen, kutsumatta menee kuninkaan luo sisempään esipihaan, on laki sama jokaiselle: hänet surmataan; ainoastaan se, jota kohti kuningas ojentaa kultavaltikkansa, jää eloon. Mutta minua ei ole kolmeenkymmeneen päivään kutsuttu tulemaan kuninkaan tykö."

12 Kun Mordokaille kerrottiin Esterin sanat,
13 käski Mordokai vastata Esterille: "Älä luulekaan, että sinä, kun olet kuninkaan linnassa, yksin kaikista juutalaisista pelastut.
14 Jos sinä tänä aikana olet vaiti, tulee apu ja pelastus juutalaisille muualta, mutta sinä ja sinun isäsi perhe tuhoudutte. Kuka tietää, etkö sinä juuri tällaista aikaa varten ole päässyt kuninkaalliseen arvoon?"

15 Niin Ester käski vastata Mordokaille:
16 "Mene ja kokoa kaikki Suusanin juutalaiset, ja paastotkaa minun puolestani; olkaa syömättä ja juomatta kolme vuorokautta, yöt ja päivät. Myös minä palvelijattarineni samoin paastoan. Sitten minä menen kuninkaan tykö, vaikka se on vastoin lakia; ja jos tuhoudun, niin tuhoudun."
17 Niin Mordokai meni ja teki, aivan niinkuin Ester oli häntä käskenyt.

Ester oli jäänyt orvoksi jo varhain. Vaikka hänen vanhempi serkkunsa Mordokai adoptoikin hänet, ilman vanhempia kasvamisen häpeä oli varmasti vaikea kantaa. Siitä huolimatta Esteristä kasvoi tasapainoinen, päättäväinen ja kyvykäs nuori nainen.

Kun hänestä tuli kuningatar, hän ei paljastanut kansallisuuttaan eikä perhetaustaansa. Hovin ruoan, ylellisyyden ja elämäntapojen keskellä Esterin oli säilytettävä juutalainen uskonsa ja identiteettinsä. Oli riski, että hänet tunnistettaisiin juutalaiseksi, eikä identiteetin paljastamisen seurauksia voinut etukäteen tietää.

Ester joutui myös viemään kuninkaalle huonon uutisen salaliitosta. Jos salaliittoa ei voitaisi näyttää toteen, Esteriä ja hänen serkkuaan syytettäisiin huhujen liikkeellepanemisesta, ja kuka tiesi, mitä siitä seuraisi

Suurin Esterin harteille laskettu vastuu oli kuitenkin juutalaisten pelastaminen. Mordokai pyysi häntä välittäjäksi juutalaisten puolesta, eikä hän voinut tehdä sitä vaarantamatta omaa henkeään. Kun hän epäröi, hänen serkkunsa kasvatti paineita sanomalla: "Jos sinä nyt tässä tilanteessa pysyt vaiti, niin juutalaiset saavat kyllä avun ja pelastuksen muualta, mutta sinua ja isäsi sukua kohtaa tuho." (Est. 4:14). Lopulta Ester astui kuninkaan eteen tietäen, että sellainen teko oli hengenvaarallinen.

Mekin joudumme tilanteisiin, jotka eivät ole itsemme aikaansaannosta. Millainen sinun taustasi on? Mitä hyvää ja pahaa sait pyytämättä osaksesi?

Mennään sitten Paavalin kokemukseen. 2. Kor. 11:23-28 ja Fil 4:11-13. Mikä on Paavalin arvio omasta elämästään kaiken kärsimyksen jälkeen? Mikä opetus siinä on meille, olivatpa vaikeutemme millaisia tahansa.

23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;

26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

Onnellisuuden ja henkisen hyvinvoinnin ratkaiseva tekijä on tyytyväisyys. Tyytyväisiä ovat ne, jotka näkevät asioiden myönteisen puolen, jotka katsovat menneeseen hyväksyvästi ja tulevaisuuteen toivorikkaina. "Kaiken" saaminen ei takaa tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. On ihmisiä, joille mikään ei riitä. Toiset taas ovat tyytyväisiä, vaikka heillä ei ole juuri mitään.

Yksi monista älykkyyden määritelmistä on kyky sopeutua uusiin tilanteisiin. Se voi liittyä asumiseen tai uusien ihmisten kanssa toimeen tulemiseen. Paavalin kyky ei ole periytyvä ominaisuus. Hän sanoo: "Olen oppinut tulemaan toimeen" (Fil. 4:11). Sopeutuminen ja tyytyväisyys monenlaisissa olosuhteissa ovat opittuja taitoja, jotka saavutetaan ajan myötä ja harjoittelun tuloksena.

Jae 13 (VKR) paljastaa Paavalin sitkeyden salaisuuden. Hän ei ainoastaan kyennyt olemaan tyytyväinen, olipa hänellä vähän tai paljon aineellista hyvää. Hän pystyi tekemään mitä vain ja kaiken Jeesuksessa Kristuksessa.

Miten tyytyväinen olet? Miten paljon annat olosuhteiden heitellä sinua sinne tänne ja suostut niiden uhriksi? Miten voit paremmin oppia oleman tyytyväinen kaikenlaisissa olosuhteissa?

Lisäaineistoa: "Pimeyden voimat kerääntyvät ympärillemme ja peittävät Jeesuksen näkyvistämme, ja ajoittain voimme vain odottaa surren ja hämmästellen, kunnes pilvi väistyy. Tällaiset ajanjaksot ovat kauheita. Toivo näyttää pettävän, ja epätoivo valtaa meidät. Näinä hirvittävinä hetkinä meidän on opittava luottamaan, turvautumaan pelkästään sovituksen ansioihin ja kaikessa avuttomassa arvottomuudessamme heittäydyttävä ristiinnaulitun ja ylösnousseen Vapahtajan ansioiden varaan. Niin kauan kuin teemme niin, emme koskaan joudu hukkaan - emme koskaan!

Ei ole vaikeaa olla vahva armon voimassa, kun valo loistaa polullemme. Kärsivällinen odottaminen silloin, kun pilvet ympäröivät meidät ja kaikki on pimeää, vaatii kuitenkin uskoa ja alistumista, joka saa tahtomme sulautumaan Jumalan tahtoon. Masennumme liian pian ja pyydämme hartaasti, että koetus otettaisiin meiltä pois, vaikka meidän pitäisi anoa kärsivällisyyttä ja armoa voittaaksemme." (AG 114).

Keskustelunaiheita:
Jotkut voittavat sellaisia vaikeuksia, jotka musertavat toiset. Mistä se johtuu?

Mieti kokemuksia ja murhenäytelmiä, joilla ei näytä olevan onnellista loppua. Mitä niistä pitäisi ajatella? Miten ne sopivat yhteen uskomme ja Jumalan lupausten kanssa?

Mihin meidän on pantava toivomme?

Miten voit toteuttaa käytännössä Pietarin kehoitusta 1. Piet. 4:12,13?

Sinnikkyys ja uskollisuus koettelemuksissa ei ole helppoa, mutta miten voimme tehdä kuten Pietari kehottaa?

Oletetaan, että joku on vaikeassa tilanteessa, josta ei inhimillisesti katsoen ole ulospääsyä. Oletetaan lisäksi, että sinulla on vain viisi minuuttia aikaa puhua hänelle. Mitä sanoisit, miten valaisit häneen toivoa."

Rukoillaan.

Rakas Isämme taivaassa! Kiitos että olet tähän asti meitä auttanut elämän kaidalla kilparadalla. Suo, että juurtuisimme niin Kristukseen, että mitkään elämän myrskyt eivät voisi irrottaa meitä hänen rakastavasta kädestään. Kiitos Herramme, että sinulla on tarjona meille paljon anteeksiantamusta silloinkin, kun olemme mielestämme menneet syntielämässämme liian pitkälle.

Kiitos uudelleen aloittamisen armosta. Vahvista heikkoa uskoamme, että voimme levätä sinun kädessäsi silloinkin kun tämän elämän myrskyt ovat hukuttamaisillaan pienen elonpurtemme! Kohota mielemme murheiden ja kyynelten keskelläkin katselemaan sinun ihania kasvojasi ja muuttumaan saman kuvan kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra joka on Henki.

Jätämme sinulle kaikki asiamme jotka painaa ja ahdistaa mieltämme. Kiitos että sinä ymmärrät meitä silloinkin, kun kukaan ihminen ei enää jaksa ymmärtää. Siunaa tulevana viikkona meitä jokaista ja suo että ilo Herrassa voisi olla meidän väkevyytemme! Jeesuksen Kristuksen, meidän Vapahtajamme nimessä tätä pyydämme ja kaikesta huolenpidostasi ja johdatuksestasi kiitämme!
Aamen!

Viimeinen muokkaaja, Veli_Matti pvm La Helmi 19, 2011 1:54 pm, muokattu 1 kertaa

Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1599

http://http//velimattim.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Raamatuntutkistelu Kauppaneliöllä 19.02.2011

Viesti  Juniper lähetetty La Helmi 19, 2011 11:29 am

Aamen.
Hieno raamatun tutkistelu-alustus!

Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4493